Tuesday, June 22, 2010

MPC Innorace 2010 - Zon Selatan

Sabtu - 12 Jun 10.. Kman & geng, Azimin, Zalina, Suhaila & Amalina yang menggelar diri kami "Kakushin" telah menyertai perlumbaan Innorace peringkat Zon Selatan anjuran MPC.

Keseluruhannya, sebanyak 142 kumpulan menyertai Innorace Zon Selatan ini yang dibahagi kepada 3 kategori iaitu Awam, Swasta & Pelajar di mana "Kakushin" berada dalam kategori swasta
mewakili Panasonic System Networks Malaysia Sdn Bhd. dan yang menariknya, nombor pendaftaran bagi "Kakushin" adalah - 007 !!!

Bermula dari MPC yang bertempat di Bandar Baru Uda, Johor Bahru, acara yang meliputi perjalanan sepanjang 4.2 km telah bermula jam 8.30 dan hanya 3 jam diberikan bagi melengkapkan 20 soalan tulip and 5 ujian minda yang hanya akan diberikan di setiap checkpoint.

Bagi tugasan uji minda di checkpoint 1, "Kakushin" perlu mereka Produk Innovatif menggunakan bahan yang disediakan iaitu kertas manila, kertas berwarna dan penyedut minuman di mana alat yang diberikan bagi membentuk produk tersebut hanyalah gunting, klip kertas dan pengetip sahaja.

Namun begitu, "Kaksuhin" berusaha menyiapkan
sebuah "Office Stationary Compartment" dalam masa 30 minit dan produk tersebut telah berjaya mendapat tempat ke-2 daripada 142 ciptaan :)

Alhamdulillah! Hasil kerjasama semua ahli kumpulan mengerah tenaga dan minda, akhirnya "Kakushin" berupaya menjawab penuh soalan-soalan tulip dan uji minda yang diberikan dan berjaya menamatkan acara dalam tempoh yang ditetapkan.

Momen yang paling mengujakan pastinya apabila "Kakushin" diumumkan sebagai JOHAN bagi kategori swasta dan seterusnya meraih hadiah RM1000
:)

Dengan kemenangan tersebut secara automatiknya "Kakushin" telah terpilih untuk menyertai Innorace Peringkat Kebangsaan yang akan dianjurkan pada bulan Oktober 2010 nanti.


3 comments:

laily said...

Oja cantiklah ko punye template, he he dalam banyak benda ko tulis template ko yang aku komen.

Kamaruzaman Ibrahim said...

hi hi.. dah ada banyak pilihan la sekarang. template ko pun cool :)

Anonymous said...

time kasih atas info...sabtu ni sy masuk inno race ni